امارات متحده عربی

قاره: آسیا
پایتخت: دبی
زبان رسمی: عربی
جمعیت: ۹۳۰۰۰۰۰
واحد پول: درهم امارات
ولتاژ: ۲۳۰ ولت

اطلاعات

دین رسمی: اسلام
مساحت: ۸۳٬۶۰۰ کیلومتر مربع

شهرهای مهم

شرح

مشخصات جامع

امارت متحده عربی از شرق با عمان و از جنوب با عربستان سعودی مرز زمینی دارد. امارات متحده عربی با قطر و ایران هم از طریق آب‌های خلیج فارس همسایه است. برای مشاهه تور امارات کلیک کنید.
امارات متحده عربی کشوری در کنار خلیج فارس است که از مجموعه ی اتحاد ۷ شیخ‌نشین در سال ۱۹۷۱ تشکیل شد. هفت شیخ‌نشین این کشور شامل ابوظبی، دوبی، شارجه، راس‌الخیمه، فجیره، ام‌القوین و عجمان است. ابوظبی بزرگترین شیخ‌نشین آن است و دومین شیخ‌نشین دوبی است.
بخش اعظم این سرزمین را صحرا تشکیل می‌دهد.

سواحل این کشور، که اکثر جمعیت کشور در آن ساکنند، عمدتا پوشیده از نمکزار است. کوه های هاجر در شبه جزیره موسندام از ارتفاعات مهم امارات متحده عربی به شمار می رود. بلندترین نقطه در امارات قله ی الحجر با 1189 متر ارتفاع است. مساحت این کشور به جز کوه های ججار در شرق، را کویری کم ارتفاع تشکیل می دهد. در این کشور هیچ نهری که در طول سال جاری باشد وجود ندارد.

شرایط جوی

امارات متحده عربی آب و هوایی گرمسیری دارد، تابستان های آن داغ و مرطوب و زمستان های آن ملایم است. در طول سال باران زیادی نمی بارد و بارش باران عمدتا در فصل زمستان دیده می شود. میزان بارندگی در سال در حدود 13 سانتیمتر می باشد. در پایان زمستان و نیز در طول زمستان وقوع طوفان شن معمول است. متوسط درجه حرارت در ماه ژانویه 33 درجه سانتی گراد و در ماه ژوئیه 17 درجه سانتی گراد است.
آسمان دبی (تور دبی) در تمام طول سال آفتابی است. هوا گرم است و در تابستان به 48 درجه سانتی گراد می رسد. در زمستان نیز درجه حرارت به 10 درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

جاذبه های توریستی

برج خلیفه برای همگان نام آشنا و معروف است. این برج در دبی قرار دارد و لقب بلندترین برج جهان را از آن خود کرده است. در تور دبی می توانید علاوه بر برج خلیفه از دبی مال که در کنار این برج قرار گرفته بازدید کنید.

دهکده جهانی دبی از دیگر دیدنی های شهر است که به عنوان یک مقصد گردشگری با موضوعات مختلف در دسترس بازدید کنندگان قرار گرفته است. این دهکده یکی از پرترددترین جاهای دیدنی در دبی است که در فصول پاییز و زمستان به شلوغ ترین حد خود می رسد.

یکی دیگر از جاهای دیدنی امارت متحده عربی ساحل جمیرا است. این ساحل زیباترین منطقه دبی بوده و با امکانات خاص خود از گردشگران به خوبی پذیرایی می کند. در ساحل جمیرا امکانات رفاهی متعددی از قبیل دوش، اتاق برای تعویض لباس،‌ غریق نجات و یک دریای تمیز با تجهیزات تفریحی دریایی و کافه و رستوران دارد.

شرح

برای مشاهده اطلاعات ویزا به صفحه ویزای دبی مراجعه کنید